somebody didnt wake up this morning. but you did.

om mindre än en vecka fyller jag år. det är både kul och förfärligt. jag kan inte förstå hur fort tiden går, och att jag faktiskt fyller 25 år. 25 år låter så… gammalt, så vuxet. jag vet inte hur jag är vuxen egentligen, jag tycker ju att det är störtkul att hoppa i vattenpölar och att knacka på folks dörrar på hotellrum för att sedan springa därifrån. jag har ju verkligen inte alls avancerat upp på svårighetsgraden på korsorden, eller vet hur man deklarerar.

 

25 år. galet. jag minns ju min första utlandssemester utan mina föräldrar, första gången jag fick gå på systembolaget, min första bil och jag minns hur målarfärgen i min egenköpta lägenhet luktade. tiden går fort, det gäller att ta vara på den och göra saker som gör en lycklig. jag tror att det är viktigt att använda finporslinet en vanlig tisdag, att äta tårta fastän det inte är ens födelsedag, att använda sin finaste klänning, även om det är söndag förmiddag och man putsar fönster. man vet aldrig när det kan ta slut. gode Gud, denna 25års ångesten är ju inte att leka med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0