midnight train

jag kan lova dig att jag ska göra allt jag kan, för att få en tisdag att kännas som en lördag. jag kan lova dig att jag ska försöka göra varenda dag att kännas som din födelsedag. om du vill ha den villkorslösa kärleken jag erbjuder, är den din. vill du läsa mina favoritböcker, har jag markerat mina favorit citat åt dig.

när du går för att köpa laktosfri mjölk och letar efter mynt i fickan, kommer du hitta små lappar där jag ritat hjärtan. jag lovar dig att när jag tittar dig i ögonen och säger att jag älskar dig, så kommer jag mena det med hela min själ. du kommer aldrig förstå varför din sida av sängen luktar min parfym, men det vet jag. när våra barn tar efter dina positiva sidor kommer jag älska dig ännu mer.

 

jag kan inte lova dig att jag aldrig kommer bråka med dig, du känner mig, jag är mer dramatisk än en berusad Shakespeare. jag kan inte lova att jag inte kommer klaga på att du inte ger mig tillräckligt mycket uppmärksamhet, även om du så skriver fyra böcker om mig. jag kan inte lova dig att det kommer vara smärtfritt eller harmoniskt eller tiden – men jag kan lova dig att det kommer vara värt det. jag kan inte lova dig att du kommer få perfekt kokt ris, Gud vet att jag inte är duktig på matlagning – men jag lovar dig att det kommer finnas lagad mat när du är hungrig. jag tänker inte lova dig någonting jag inte kan hålla, mer än min kärlek. den har du, den har alltid varit din. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0