purple and pink

solen var på väg ner, och himlen färgades rosa och lila.
parkbänken de satt på var kall, och hon kände att hon frös.
han trevade efter att ta hennes hand, men hon drog sig undan.
det blåste till, trädkronorna svajade,
hon fick grus i ögonen och tårarna började rinna.
han torkade hennes tårar, såg henne i ögonen,
och frågade, "vad har han som inte jag har?"

hon blinkade några extra gånger, tittade ner på sina skor,

gjorde cirklar i gruset med sina fötter och undvek att svara.


"svara mig, vad har han som inte jag har?"
hon tittade upp, registrerade alla små födelsemärkena i hans ansikte, minsta lilla uttryck och vartenda liten por. det ansiktet som hon alltid älskat, men som nu sårat henne en gång för mycket. hon drog sin jacka tätare omkring sig, såg honom i ögonen och svarade "han har mig".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0