the obvious

ät efterrätten först, håll upp dörren för andra människor, promenera ofta, ge bort din sittplats på bussen till äldre och gravida, le åt kassörskan på coop, säg 'jag älskar dig' och mena det.
 
titta på bra filmer, läs fina böcker, titta på vackra fotografier, lyssna på musik, gör saker som gör dig glad. jag tror man måste komma på vad som gör en glad. vad ens drömmar är, vad man vill göra, vem man är, vart man varit och vart man ska. - för att veta vart du ska, måste du komma ihåg vart du kom ifrån.
 
jag tror man måste våga älska, även om man är rädd för att förlora, att bli sårad. att man ibland måste hoppa, fast man inte vet vart man hamnar. man kanske ska prova gå åt vänster, istället för att tjurskalligt gå höger. jag vet att man ska släppa saker som inte är bra för en, oavsett hur jobbigt det är för stunden. 
 
när ska vi åka dit vi alltid pratat om? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0