23 september 2012

det ligger möjligheter och förändringar i luften. jag tror seriöst att någonting måste hända nu. det är alldeles för tråkigt, dramafritt och vardagligt för att jag ska överleva. galna ex och minnesluckor till det förflutna, dags för ny huvudvärk. min inspiration för att skriva någonting överhuvudtaget är någonstans långt härifrån. jag hade kunnat tänka mig att lifta långt långt långt bort. där gräset är grönt och himlen blå. där det är varmt och havet är turkost. ölen är billig och folket likaså. nej, jag menar inte polen, utan thailand. jag vill till thailand nu nu nu. 
 
hade något velat ha min lever hade jag sålt den för längesedan, men jag tror att den kommer slå lågor i krematoriet. jag vill vakna upp i singapore, jag vill somna på bali, jag vill äta frukost i new york och dricka rom på barbados. jag vill åka sibiriska järnvägen och dela en flaska vodka med en främling. jag vill åka till italien, dricka starkt kaffe och äta spaghetti. jag vill åka till frankrike och säga "ma chouchou" till någon snygg tjej. jag åker gärna till amsterdam, äter muffins och röker lite tjockare cigarretter än vanligt. jag vill lära mig surfa i australien, prata spanska med någon mexicanare med fantastiskt snygg mage och dricka corona. med lime eller inte, det spelar inte så stor roll.
 
well, well, well. 
"you only live once, but if you do it right - once is enough."
-mae west

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0