vi ser samma stjärnor ikväll, älskling

jag ska försöka sammanfatta år 2011 så bra, sanningsenligt och kortfattat som möjligt .. först och främst har det varit ett väldigt produktivt år.

jag har hunnit flytta tre gånger, varav den sistnämnda flytten gick till min alldeles egna lägenhet - en lägenhet men stora fönster, högt i tak och rosa dörrar. jag har inte tagit studenten, så nu har jag 1 av 2 terminer på komvux klara. jag har besökt kina, teneriffa, frankrike, danmark och tyskland. jag har festat på umeå's studenthak & käkat på max där. jag har tittat på mona lisa och insett att fast det står foto-förbud med STORA bokstäver, så får man fota ändå. jag har fått två stegräknare, varav den ena tappades bort i dansvimlet på KB (den förvarades då i min bh, den nuvarande hänger i ett snöre om halsen), jag har krockat med en vägg, och en snödriva. jag har börjat äta paprika. jag har träffat många nya människor varav en del blivit nära vänner, jag har avslutat en del relationer och ifrågasatt vissa. jag har varit på en festival och i samma veva svimmade jag på tunnelbanan. jag har sjungit med i in flames texter och gråtit till michaél bublé och slipknot.
jag har skrivit mer "flitigt" i min blogg än förra året. jag har gjort förödande upptäckter i folks badrumsskåp (lärdom av detta är att ja... inte snoka... men....). jag har lärt mig mer spanska. jag har börjat gå till en psykolog. jag har druckit hiskeliga mängder vin, öl & vodka och tequila rose. jag har börjat använda en ny parfym istället för den jag använt i sisådär åtta år, och denna doftar ljuvligt. jag har älskat, jag har hatat, jag har vunnit, jag har förlorat, gråtit, skrattat, levt mitt liv och önskat att det tog slut ibland så ont vissa saker har gjort. jag har insett att min familj och mina vänner är ovärderliga och alldeles underbara. jag har dansat på många nattklubbar och hamnat på en del skumma efterfester. jag har haft otroliga bakfyllor och märkliga minnesluckor. 2011 har varit ett år då jag har druckit otaliga liter te och valt många hemmakvällar framför stilettklackarna i ena handen och cigaretterna i andra. jag har haft bebislängtan och önskan om att få köpa hus för att nästa dag vilja sälja allt jag äger och har för att dra och volontärarbeta i något varmt land med palmer och turkost hav.

jag har gått från ett förhållande på 3, 5 år till att vara nybliven singel. jag har insett att man ibland måste våga släppa taget, att klyschan "efter regn kommer sol" kanske faktiskt stämmer. jag har lärt mig att sova utan att ha min lilla lampa tänd, att vissa människor aldrig kommer att förändras, att en del finns kvar i ens hjärta för evigt och att tiden läker alla sår. vad människor däremot inte förstår är att alla sår har olika djup.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0