listan fortsätter


jag måste nog säga att det är midsommar är min favorit högtid. inte för att den firas på något traditionellt sätt för mig, eller för att den ser likadan ur, tvärtom - den spenderas faktiskt väldigt sällan med samma människor, och på helt olika vis. men, det ligger alltid samma förväntan i luften. det gör ingenting om det regnar, det gör ingenting om det inte är jättevarmt. det gör ingenting om man bränner vid köttet - för det luktar ändå grill. det luktar grillrök, gräs, parfym, och förväntan. folk har rosor på kinderna, delvis färgade av solens första strålar, delvis av öl.
någon gång ska jag fira en riktigt pripps blå - midsommar.
jag vill vara i skärgården (på en liten, liten ö), dricka öl ur pripps blå-burkar, ha midsommarkrans av tusenskönor, rosor, nejlika och blåklint. någon trevlig kille med långt hår ska spela gitarr och vi ska ha allsång fram till klockan 4 på morgonen. vi ska nattbada, nakna, och värma oss vid en lägereld efteråt.
vem vet.. det kanske blir en tradition..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0